Advertorials komen tegenwoordig steeds vaker voor. Maar wat is een advertorial eigenlijk? Het lijkt een simpel concept, maar misschien zijn er nog wel dingen die je niet weet over dit soort content. In deze blog gaan we in op de definitie van een advertorial, hoe ze eruitzien en hoe ze online gebruikt worden. Lees snel verder om alles te ontdekken over de advertorial. Laten we beginnen met de definitie. Een advertorial is een combinatie van een advertentie en een editorial, oftewel een redactioneel artikel. Het is een vorm van marketing content die bedoeld is om de lezer te informeren en tegelijkertijd te overtuigen van een product of dienst. Advertorials zijn dus niet overduidelijke reclame-uitingen, maar proberen op een subtiele manier de interesse van de lezer te wekken. Hoe zien advertorials eruit? Het kan per medium verschillen, maar in de basis is een advertorial een artikel dat qua inhoud past bij de redactionele content, maar wel een commerciële boodschap bevat. Vaak staat er op een duidelijke manier aangegeven dat het om een advertorial gaat, om duidelijk onderscheid te maken met de reguliere artikelen. De toon van een advertorial kan variëren van feitelijk tot persuasief en creatief. Advertorials worden steeds vaker online gebruikt. Websites kunnen geld verdienen met het plaatsen van advertorials, maar ook organisaties zelf kunnen advertorials op hun eigen website posten. Belangrijk hierbij is om transparant te zijn over de commerciële boodschap. Dit vormt namelijk het uitgangspunt van de reclame-code, die bepaalt dat lezers geïnformeerd moeten worden over een commerciële boodschap. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de naleving hiervan. Het voordeel van advertorials voor een bedrijf is dat het de mogelijkheid biedt om op een subtiele manier meer aandacht te krijgen voor hun producten of diensten. Door het toevoegen van relevante content, kunnen bedrijven hun doelgroep beter bereiken, en tegelijkertijd een positieve beeldvorming creëren. Het nadeel is dat de geloofwaardigheid van de advertorial onder druk kan komen te staan als de commerciële boodschap te nadrukkelijk aanwezig is. Conclusie
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waarom een animatievideo voor jouw bedrijf laten maken In de moderne zakenwereld is het essentieel om manieren te vinden om je boodschap op een onderscheidende, memorabele en boeiende manier te communiceren. Een effectieve...
- Hoe ben je online duurzaam? In de wereld van vandaag, waar de digitale aanwezigheid van individuen en bedrijven groter is dan ooit, is het cruciaal om online duurzaamheid te omarmen....
- Wat is greenwashing en wat voor effect kan het hebben op uw bedrijf? Wat is greenwashing en wat voor effect kan het hebben op uw bedrijf? Greenwashing, een term die nog niet zo lang geleden niet eens...
- Tips voor een hogere Google ranking Wil je hoger ranken in Google en meer organisch verkeer naar jouw website genereren? Een hogere Google ranking kan leiden tot meer zichtbaarheid, verkeer en...
- Duurzame contacten bouwen door drukwerk bij bedrijven In een tijd waarin zakelijke communicatie ontzettend belangrijk is, kunnen bedrijven een krachtig hulpmiddel gebruiken om niet alleen hun boodschap over te brengen, maar ook...
- Deze relatiegeschenken zijn een goede en duurzame investering Relatiegeschenken zijn een vorm van klantenbinding en branding die al heel lang bestaat. Zo lang zelfs al dat er vaak niet echt meer over nagedacht...