Duurzaam Zakelijk
Image default
Detailhandel

Hoe krijg je loyale klanten?

Je hebt klanten, maar hoe zorg je ervoor dat deze klanten blijven kopen? Je wilt ze iets bieden dat ze loyaal maakt aan jouw winkel. Er zijn verschillende manieren waarop je dit kunt doen. Wij geven je de beste tips.

Geef je klanten een klantenkaart

Laat klanten punten sparen met een klantenkaart, zodat ze geweldige kortingen kunnen krijgen. Dit helpt je om loyale klanten te werven. Zodra een klant punten begint te sparen, kopen ze immers liever iets bij jou dan bij een concurrent waar ze niets extra’s krijgen. Binnenkort worden ze namelijk beloond met korting.

Vraag klanten om hun mening

Wanneer je klanten om hun mening vraagt, voelen ze zich meer betrokken bij je winkel. Hang een ideeënbus in de shop of maak gebruik van enquêtes. Jouw klanten hebben ongetwijfeld veel goede ideeën die jou kunnen helpen om je diensten te verbeteren. Vervolgens is het ook belangrijk om iets met die ideeën te doen.

Wees zichtbaar online

Maak een Instagram- en Twitteraccount aan voor jouw winkel. Hier kun je kortingen verkondigen of vertellen welk idee uit de ideeënbus je deze maand gaat doorvoeren. Door actief te zijn op social media hou je je klanten op de hoogte van het laatste nieuws en je klantencontact wordt ook persoonlijker. Klanten zullen zich steeds meer met jouw winkel gaan identificeren waardoor ze steeds loyaler worden.

Wees uniek

Wanneer je uniek bent, heb jij je klanten iets te bieden dat andere winkels niet hebben. Je maakt jezelf uniek door producten te verkopen die in andere winkels niet te vinden zijn. Ook kun je extra moeite doen om je winkel mooi in te richten voor een optimale shopervaring voor je klanten. Zet bijvoorbeeld wat planten neer voor een relaxte sfeer en een extra zuivere lucht.

Optimaliseer je klantenservice

Als er het een en ander schort aan je klantenservice is dit vaak desastreus voor de loyaliteit van je klanten. Misschien ben je niet makkelijk bereikbaar, moeten klanten lang op antwoord wachten of worden ze niet goed geholpen wanneer er een probleem is met een bestelling. Dit ontmoedigt klanten om de volgende keer iets bij je te kopen. Bovendien kan het zeer schadelijk zijn voor je imago wanneer klachten van klanten online worden geplaatst. Doe er dus alles aan om je klantenservice te optimaliseren. Zorg ervoor dat klanten zich begrepen en geliefd voelen.

https://www.cardsunlimited.nl/product/klantenkaarten/