Hoe kan je het vervoer van je bedrijf verduurzamen?

Het verduurzamen van het vervoer van je bedrijf is een belangrijke stap in het streven naar een groenere en milieuvriendelijkere toekomst. Hiermee draag je bij aan het verminderen van CO2-uitstoot. Bovendien kan het kostenbesparend zijn op de lange termijn. In dit artikel geven we je vier tips om het vervoer van je bedrijf te verduurzamen.

Kies voor elektrische of hybride voertuigen

Een van de meest effectieve manieren om het vervoer van je bedrijf te verduurzamen is door te kiezen voor elektrische of hybride voertuigen. Elektrische voertuigen stoten geen CO2 uit en zijn daardoor veel milieuvriendelijker dan traditionele benzine- of dieselauto’s. Hybride voertuigen combineren een verbrandingsmotor met een elektrische motor. Hierdoor verbruiken ze minder brandstof en daardoor stoten ze minder schadelijke stoffen uit. Vervang je wagenpark dus met elektrische of hybride voertuigen. Zo draag je direct bij aan een schonere lucht en een beter milieu.

Maak gebruik van short lease

Short lease is een flexibele vorm van leasen waarbij je een auto voor een kortere periode kunt huren, meestal tussen de 1 en 24 maanden. Dit kan een goede optie zijn voor bedrijven die niet gebonden willen zijn aan langlopende leasecontracten. Ook kun je op deze manier regelmatig je wagenpark vernieuwen met de nieuwste, meest duurzame modellen. Door het gebruik van short lease kunnen bedrijven snel inspelen op veranderingen in mobiliteitsbehoeften. Ook kunnen ze gemakkelijk overstappen op elektrische of hybride voertuigen wanneer dat nodig is. Op deze manier draagt short lease bij aan het verduurzamen van het vervoer van je bedrijf.

Stimuleer het gebruik van fietsen en openbaar vervoer

Een andere manier om het vervoer van je bedrijf te verduurzamen is door het gebruik van fietsen en openbaar vervoer te stimuleren. Moedig medewerkers aan om met de fiets naar het werk te komen of om het openbaar vervoer te gebruiken in plaats van de auto. Dit kan bijdragen aan een vermindering van de CO2-uitstoot. Bovendien is het goed voor de gezondheid van je werknemers. Daarnaast kan het gebruik van fietsen en openbaar vervoer kostenbesparend zijn voor zowel het bedrijf als de medewerkers.

Implementeer een mobiliteitsbudget

Een mobiliteitsbudget is een budget dat medewerkers kunnen gebruiken voor verschillende vormen van mobiliteit, zoals het shortleasen van een auto, het gebruik van het openbaar vervoer of het aanschaffen van een fiets. Door het invoeren van een mobiliteitsbudget geef je medewerkers de vrijheid om zelf te kiezen hoe ze zich verplaatsen. Zo zullen werknemers kritischer kijken naar hun behoeften. Zo kunnen je medewerkers bijvoorbeeld shortleasen in maanden dat ze vaak verre partners moeten bezoeken. Maar ze kunnen dit abonnement ook weer opzeggen wanneer ze veel op kantoor werken. Dan kunnen ze bijvoorbeeld op de fiets naar werk. 

 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Duurzaamheid is meer dan zonnepanelen en CO₂-compensatie. Juist in de details – van de koffiebeker tot de pitchpresentatie – laat

...

Waarom samenwerken met een SEO bureau? Online zichtbaarheid is cruciaal voor bedrijven die willen groeien. De meeste mensen zoeken via

...

Een goede combinatie van fysieke presentatie, zoals folderhouders, en digitale marketing kan je bedrijf helpen om een grotere impact te

...

Het optimaliseren van je website voor je doelgroep is cruciaal om bezoekers aan te trekken en ze om te zetten

...

Een goed functionerende en aantrekkelijke website is cruciaal voor het succes van je bedrijf. Het is niet langer voldoende om

...

Ben je op zoek naar een SEO kampioen in Tilburg die je kan helpen jouw online aanwezigheid te versterken? Dan

...

Advertorials komen tegenwoordig steeds vaker voor. Maar wat is een advertorial eigenlijk? Het lijkt een simpel concept, maar misschien zijn

...

Ben je op zoek naar een betrouwbaar online marketing bureau? Online marketing bureau Roosendaal kan helpen om jouw bedrijf naar

...

Wil jij het wow-effect voor jouw startup bereiken? Laten we het hebben over wat een creative agency allemaal voor je

...

Heb je ooit wel eens gehoord van linkbuilding? Het is een essentieel onderdeel van zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als

...

In de wereld van marketing en zakendoen is het identificeren van je doelgroep van cruciaal belang voor het behalen van

...

Tegenwoordig kunnen we bijna alles eenvoudig online doen. Ook online digitale visitekaartjes bestellen is dus heel goed mogelijk. Wel is

...

Voor veel mensen is bloggen een leuke hobby waarmee ze hun gedachten en verhalen met de wereld kunnen delen. Maar

...

Op een persoonlijke en authentieke manier de doelgroep informeren met zakelijke vlogs. Steeds vaker zien bedrijven de voordelen ervan in.

...

Tips bij het kiezen van een video wall? Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun uitingen te doen middels een

...

Als je met jouw onderneming veel waarde hecht aan duurzaam ondernemen, dan is het fijn als je ook samen kan

...

Wat is greenwashing en wat voor effect kan het hebben op uw bedrijf?    Greenwashing, een term die nog niet

...

Relatiegeschenken zijn een vorm van klantenbinding en branding die al heel lang bestaat. Zo lang zelfs al dat er vaak

...