Je hebt klanten, maar hoe zorg je ervoor dat deze klanten blijven kopen? Je wilt ze iets bieden dat ze loyaal maakt aan jouw winkel. Er zijn verschillende manieren waarop je dit kunt doen. Wij geven je de beste tips. Geef je klanten een klantenkaartLaat klanten punten sparen met een klantenkaart, zodat ze geweldige kortingen kunnen krijgen. Dit helpt je om loyale klanten te werven. Zodra een klant punten begint te sparen, kopen ze immers liever iets bij jou dan bij een concurrent waar ze niets extra’s krijgen. Binnenkort worden ze namelijk beloond met korting. Vraag klanten om hun meningWanneer je klanten om hun mening vraagt, voelen ze zich meer betrokken bij je winkel. Hang een ideeënbus in de shop of maak gebruik van enquêtes. Jouw klanten hebben ongetwijfeld veel goede ideeën die jou kunnen helpen om je diensten te verbeteren. Vervolgens is het ook belangrijk om iets met die ideeën te doen. Wees zichtbaar onlineMaak een Instagram- en Twitteraccount aan voor jouw winkel. Hier kun je kortingen verkondigen of vertellen welk idee uit de ideeënbus je deze maand gaat doorvoeren. Door actief te zijn op social media hou je je klanten op de hoogte van het laatste nieuws en je klantencontact wordt ook persoonlijker. Klanten zullen zich steeds meer met jouw winkel gaan identificeren waardoor ze steeds loyaler worden. Wees uniekWanneer je uniek bent, heb jij je klanten iets te bieden dat andere winkels niet hebben. Je maakt jezelf uniek door producten te verkopen die in andere winkels niet te vinden zijn. Ook kun je extra moeite doen om je winkel mooi in te richten voor een optimale shopervaring voor je klanten. Zet bijvoorbeeld wat planten neer voor een relaxte sfeer en een extra zuivere lucht. Optimaliseer je klantenserviceAls er het een en ander schort aan je klantenservice is dit vaak desastreus voor de loyaliteit van je klanten. Misschien ben je niet makkelijk bereikbaar, moeten klanten lang op antwoord wachten of worden ze niet goed geholpen wanneer er een probleem is met een bestelling. Dit ontmoedigt klanten om de volgende keer iets bij je te kopen. Bovendien kan het zeer schadelijk zijn voor je imago wanneer klachten van klanten online worden geplaatst. Doe er dus alles aan om je klantenservice te optimaliseren. Zorg ervoor dat klanten zich begrepen en geliefd voelen. |
https://www.cardsunlimited.nl/product/klantenkaarten/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Escalatieladder vertrouwenspersoon bij integriteitskwesties Escalatieladder vertrouwenspersoon bij integriteitskwesties De vertrouwenspersoon werkt bij integriteitsmeldingen met een zogenaamde “escalatieladder”. Dit is een overzicht van keuzemogelijkheden die je als vertrouwenspersoon hebt wanneer je een...
- Wat kan een goede verpakking doen voor je bedrijf? Een belangrijk onderdeel van een succesvol product is de goede verpakking. De juiste verpakking heeft een groot effect op hoe mensen naar je merk kijken....
- Houten kerstbomen iets voor jou? Ben je stilaan uitgekeken op de standaard kerstbomen en ben je op zoek naar een echte, originele kerstboom om jouw woonkamer op te fleuren deze...
- Brochures, een krachtige manier om jouw bedrijf te promoten Brochures zijn een onmisbaar marketinginstrument voor elk bedrijf. Het is een effectieve manier om potentiële klanten te informeren over jouw producten of diensten. Brochures zijn...
- Profipack kiest voor duurzaam en voordelig opvullen Profipack Verpakkingsmaterialen uit Montfoort is in februari dealer geworden van Nuevopak: een gerenommeerde leverancier voor papieren opvulsystemen. Met dit dealership heeft Profipack zijn duurzame assortiment...
- De voordelen van werkbonnen Als je een bedrijf hebt met een buitendienst dan is het belangrijk om de communicatie tussen de mensen in het veld en kantoor goed te...